Mutualistes

[Error loading the Widget 'MenuMovil_1' of type 'MenuMovil_1']
The file '/CMSWebParts/Babel/AsisaWeb/Responsive/wucMenuMovil.ascx' does not exist.

Què és una urgència de caràcter vital?

Considerem com a urgència vital qualsevol patologia que suposi un risc vital imminent o un dany irreparable per a la integritat física de la persona si no s'atén immediatament.

Les urgències han de ser coordinades pel RAD trucant al telèfon que apareix a les targetes sanitàries: 900 900 118. Per tenir cobertura en un centre aliè, el pacient ha de ser traslladat de manera raonable tenint en compte el lloc, el temps i la patologia, a més de la capacitat de decisió del malalt o de les persones que li prestin primers auxilis.

Les lesions o danys corporals esdevinguts en acte de servei, causades per persones de bandes organitzades o grups armats sempre tenen la consideració d'urgència vital.

En cas d'urgència vital, l'assegurat podrà ser atès excepcionalment en centres no concertats sempre que es comuniqui la situació a l'entitat en el temps establert per la mutualitat i que es presenti la documentació que acrediti l'ingrés per urgència extrema, a fi de poder-ne fer l'autorització.

Quines són les situacions d'assistència excepcional?

Hi ha tres casos considerats casos excepcionals:

• Casos d'urgència vital: l'assegurat podrà ser atès excepcionalment en centres no concertats sempre que es comuniqui la situació a l'entitat en el temps establert per la mutualitat (48 hores) i que es presenti la documentació que acrediti l'ingrés per urgència extrema, a fi de poder-ne fer l'autorització.
  • Casos d'accident de trànsit i altres: Asisa prestarà assistència sanitària derivada d'accident o de malaltia agreujada per accident, tot i que el cost es reclamarà a la companyia asseguradora del vehicle culpable de l'accident.
  • Cas d'ingrés per facultatiu aliè: inicialment, Asisa no es responsabilitza de cap ingrés sanatorial prescrit i atès per un facultatiu aliè al seu llistat mèdic. No obstant això, de vegades, de manera excepcional i amb la sol•licitud prèvia a l'entitat, es podrà autoritzar aquest ingrés quan:
    • Es tracti d'una continuïtat d'assistència a l'assegurat pel mateix facultatiu en processos patològics greus
    • El facultatiu escollit sigui familiar del pacient, fins a cinquè grau de parentiu tant per consanguinitat com per afinitat.